AUTODIAGNOSTIKA

S rozmachem elektronických systémů v automobilovém průmyslu si dnes jen velmi těžko dokážeme představit odstraňování závad těchto systémů, bez kvalitních diagnostických přístrojů. I naše firma se snaží držet krok s novými trendy v oblasti autodiagnostiky. Po začátcích s diagnostikou TS02, Vám nyní můžeme nabídnout naše služby se špičkovím přístrojem Multi diag od firmy ATAL, který bez problémů dokáže pracovat(tj.čtení paměti chyb, nastavení servisních intervalů a výměn olejů, kodování, přizpůsobení a další) jak s vozy evropských značek, tak celou řadou vozů mimoevropských. Ne vždy však stačí k odhalení závady seriová diagnostika, proto naše firma vlastní i osmikanálový osciloskop, ke sledování hodnot jednotlivých elektronických součástí.

výběr vozů v okně diagnostického přístroje Multi diag ....

 pracovní plocha osmikanálového osciloskopu .....

vadná řídící jednotka vozu Citroen Jumper .....

Vadný snímač tlaku paliva, vyřadil z provozu polovinu řídící jednotky.

Zákazník s touto Ibizou přijel s tím, že bylo bez úspěchu vyměněno několik lambda sond(dle paměti závad) a závada svítící kontrolky motoru stále přetrvává. Po zapojení osciloskopu byla závada nalezena v kabelovém svazku.

Nedávno proběhla tiskem zpráva o vozidlech toyota, která si sama přidávají plyn a mohou způsobit vážnou nehodu. I toto zánovní iveco pěkně pozlobilo svého řidiče. Vozidlo samovolně zvyšovalo otáčky, což při jízdě z kopce po namrzlé silnici v Krkonoších, když potřebujete brzdit motorem není opravdu nic moc. V paměti závad, jak už to bývá žádná závada. Odhalená chyba v systému byla naprosto banální a domnívám se, že z konstrukčního hlediska naprosto zbytečná.

 

 


 

 Krásný nový rok 2021 bez covidu,  přeje Stegr servis team.

EGR ventil je opravdová "potvora"..... na snímku ucpané sání Renault Espace IV

Ford Escort neznal volnoběh, motor běžel trošinku normálně až nad 2000 otáček. Vzhledem k tomu, že servisy přede mnou odzkoušely takřka všechno, musel jsem hledat něco netradičního. Osciloskopu se řádně prohřály obvody ze všech těch měřeních:-)) Na konec byla odhalena naprosto banální závada, která dokázala poplést řídící jednotku motoru.

Nefunkční ABS díky oxidaci v pojistkové skříňce.

Když diagnostika mlčí nastupuje osciloskop, závada chvějícího se motoru se sníženým výkonem odhalena.

Tahle "poskakující" Zafira dala zabrat několika několika servisům. Paměť závad prázdná. Na řadu přišel opět osciloskop a velká dávka fantazie :-)

Tato stařičká tempra jednoho dne "chcípla" a odmítla majiteli poslušnost. Diagnostika se nespojila, ale naštěstí stačil k odhalení závady multimetr.

Motor tohoto Mondea se po studeném startu klepal hrůzným způsobem, nehledě na zadýmení, které za ním zůstávalo. Paměť závad prázdná a už jistě víte, že opět pomohl osciloskop.

Přerušené kabely ve svazcích, častá závada u starších vozidel.

Kontakt

Stegr servis,s.r.o. ul. Mírová 680
541 02 Trutnov
IČ: 27481964
Zapsáno Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C,vložka 21573, dne 13.9.2005
Miroslav Gregor
603 579 836
Pavel Štěpánský
603 545 873
stegrservis@email.cz